Wyskakujące walce – NOWOŚĆ dla najmłodszych

Na rynku jest obecnie wiele zabawek przeznaczonych dla dzieci, ale niestety tylko niektóre z nich są warte uwagi. O ile łatwo jest znaleźć ciekawą, edukacyjną zabawkę dla starszego dziecka to niestety dla młodszych jest o wiele trudniej. Dlatego powstały „Wyskakujące walce

20160928-dsc_0107    

Zabawka przeznaczona jest dla dzieci w wieku 12m+. Dzieci w  tym wieku eksplorują otoczenie przemieszczając się najczęściej na dwóch nogach. Chodzą po mieszkaniu i chłoną wszystko przez doświadczanie. W ten sposób uczą się najszybciej. Dzieci pracując z tą pomocą nie muszą siedzieć na podłodze czy przy stole. Wyskakujące walce są tak skonstruowane, że dziecko może stać przy małym stoliku i pracować.

20160928-dsc_0130

W tej pomocy dzieci mają okazję nauki różnych umiejętności. Początkowo będę wyjmować walce z otworów. Następnie będą próbować je wkładać. Pierwsze razy pewnie nie będą należały do udanych, ale warto obserwować ich pracę. W jaki sposób chwytają klocki i jak próbują celować w otwory. Dziecko podczas pracy ćwiczy wiele umiejętności: chwytanie, rotację dłoni, celowanie, koordynację ręka- oko, myślenie przyczynowo skutkowe oraz słownictwo.

20160928-dsc_0124

Wyskakujące walce” jest pomocą prostą, ale daje możliwość ćwiczenia wielu ważnych czynności. Podstawka i walce są wykonane z naturalnego, jednolitego drewna po to, żeby dodatkowo nie rozpraszać dziecka. Zabawka nie jest kolorowa właśnie dlatego, żeby dziecko miało możliwość nauki czegoś bardzo określonego. Nazywa się to izolacją trudności. Rodzicom może się wydawać, że ta pomoc nie jest atrakcyjna, bo nie jest w krzykliwych kolorach czy nie ma dodatkowych funkcji np. dźwięków. Małe dzieci uczą się o wiele szybciej kiedy zabawka angażuje jeden lub dwa zmysły.

image005

Walce mają również dodatkową funkcję. Po mocnym wciśnięciu klocka w otwór- walec wyskakuje. Jest to zadanie trochę trudniejsze, ale zainteresuje na nowo starsze dzieci. Poprzez mocne wepchnięcie klocka dzieci ćwiczą mięśnie dłoni i propriocepcję- tak potrzebne do kształtowania późniejszego prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego.

image002

Najlepiej jest nie poprawiać po dziecku. Ta pomoc jest tak skonstruowana, że dziecko samo zobaczy, że źle włożyło walce. Nazywa się to kontrolą błędu i pomaga w budowaniu poczucia własnej wartości. Daje możliwość autokorekty.

image004

W czasie pracy można być przy dziecku i nazywać walce i otwory: „Który jest duży, a który mały” „Który walec jest gruby, a który cienki”. Takie pytanie pomagają w rozwijaniu słownictwa dziecka.

Walce są wykonane z nielakierowanego drewna i dzieci mogą gryźć klocki.

image003

Tuba, w której znajduje się pomoc może być również wykorzystywana na różne sposoby.

 

Autor: Anna Trawka Nebule

Podobał Ci się artykuł?

Udostępnij artykuł:

  • Facebook
  • Google Plus
  • Twitter
  • NK
  • Wykop
  • Gadu-Gadu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>